Bukovel-Ucraina

Bukovel este o stațiune de schi din Ucraina. Ea este situată la poalele Muntelui Bukovel, la o altitudine de 920 m. Cel mai înalt punct al stațiunii – Vârful Dovha – 1372 m. Sezonul turistic începe la sfârșitul lunii noiembrie și ține până la mijlocul/sfârșitul lunii aprilie.

  • 60 km de pârtie. În proporție de 100% dotate cu tunuri de zăpadă artificială
  • 63 de pârtii de schi de toate gradele de dificultate
  • 16 instalații de transport pe cablu cu o capacitate de 34700 de persoane/ora
  • școală de schi (inclusiv pentru copii)
  • închiriere de echipament
  • snowpark
  • parc pentru ciclism
  • Agrement

    • Centrul de agrement ”Buka”
    • Lac cu sistem de încălzire Eco și plajă amenajată
    • Rope alpine-park
    • Roller
    • Bike Park
    • Plimbări cu sănii trase de câine
    • Plimbări calare
    • Plimbari cu ATV-uri
    • Paintball/Airsoft
    • Extreme Park
    • Perete de alpinism
    • Trasee pentru drumeții și excursii
    • Rafting
    • Snoubayk
    • Club pentru copii Kinder Club
    • Centrul de distracție pentru copii ”Leopark”
    • Big - Airbag

    Servicii terapeutice

    Stațiunea Bukovel a început să se dezvolte ca un centru terapeutic și balneologic pentru persoanele cu probleme ale aparatului locomotor, tubului digestiv și căilor urinare încă din 2008.

    Pe teritoriul complexului există un bufet cu răcoritoare, unde poate fi servită gratis apa minerală naturală ale cărei proprietăți benefice au fost identificate de Institutul de Balneologie Odessa. De asemenea, stațiunea este cunoscută pentru băile sale de apă minerală și extracte de plante medicinale.

    Pârtii și instalații de transport pe cablu

    Patru telescaun
    Tun de zăpadă

    Stațiunea Bukovel este situată pe cinci vârfuri de munte: Dovha (1372 m), Bukovel (1127 m) , Bulchynoha (1,455 m), Babyn Pohar (1180 m), Chorna Kleva (1241 m), având peste 53 de kilometri de pârtie de toate gradele de dificultate. Toate pârtiile sunt dotate cu tunuri de zăpadă artificială și protejate de lumina directă a soarelui. Trei pârtii sunt dotate cu nocturnă.

    Pe perioada sezonului de iarnă în stațiune funcționează 16 instalații de transport pe cablu moderne, cu o capacitate totală de 34700 de persoane/ora. În același timp pe pârtiile din stațiune pot schia confortabil până la 15.000 de persoane.

    • Număr pârtii de schi: 56
    • Lungimea pârtiilor de schi: 300 - 2350 de metri
    • Clasificarea pârtiilor de schi: albastru, roșu, negru .
    • Diferența de nivel: 40 – 285 m
    • Pârtii pentru slalom uriaș și pârtii cu denivelări

    16 instalații de transport pe cablu:

    • 11 – cu patru scaune
    • 1 – cu două scaune
    • 1 – cu trei scaune
    • 1 – teleschi
    • 2 – multilifturi

Borovets-Bulgaria

Borovets este cea mai veche statiune de schi din Bulgaria cu o istorie incepand din 1896. In zilele noastre Borovets este cea mai mare si moderna statiune din Bulgaria situata in partea de est de Rila, la poalele Muntelui Mousala. Imbracata in brazi inalti, la 1390 m deasupra nivelului marii este o destinatie ideala pentru recreere si relaxare. Climatul este considerata a fi una foarte sanatoasa, in general iernile sunt blande, iar sezonul tine de la mijlocul lunii decembrie pana in luna aprilie.

Borovets este o statiune usor accesibila, la 12 km distanta de drumul principal, capitala Bulgariei, Sofia fiind la 72 km distanta. Exista curse regulate de autobus din Samokov la fiecare 30 de minute.

Infrastructura de o calitate exceptionala atrag iubitorii sportului de iarna din Bulgaria si nu numai. Schiorii se pot bucura de 45 km de partie grupate in 3 regiuni: Sitnqkovo – Martinovi Baraki, Markudjik si Qstrebec. Cele mai bune partii se gasesc la Qstrebets, unde de altfel se organizeaza toate competitiile de iarna. De doua ori a fost si gazda Cupei Mondiale de Schi Alpin. Deasemenea, la Borovets se gaseste cea mai buna pista de biatlon din Europa.

De-a lungul anilor, Borovets a devenit o statiune moderna de schi avand hoteluri si restaurante de lux, magazine, cluburi si discoteci, dar si o gama variata de partii de schi si instalatii. Ca orice alta statiune de schi din Alpi, la Borovets puteti gasi conditii foarte bune de zapada avand posibilitati de schi, schi nocturn, snowboard, schi fond, ski-doo si biatlon.  Exista partii pentru toate gusturile si nivelele, incepatori, intermediari si avansati, toate avand marcaje in diferite limbi de circulatie internationala. Partile sunt intretinute la standarde inalte.

Partiile din Borovets sunt situate in 3 zone diferite. Partiile de schi fond si biatlon sunt situate la 2 km distanta de la statiune, centrul de schi fiind bine organizat, avand instalatii moderne, inclusiv o telegondola. Pentru conditii de zapada excelente si pe timp nefavorabil sunt instalate 14 tunuri de zapada. Deasemenea, scoala de schi din Borovets este recunoscuta ca fiind una dintre cele mai bune din Bulgaria, unde instructorii de schi sunt fosti schiori profesionisti, cu totii vorbitori de limbi de circulatie internationala.

Deasemenea, in Borovets exista conditii excelente pentru iubitorii de snowboard. In muntii inalti din Rila, centrul de schi din Markudjik, in plin sezon stratul de zapada atinge o grosime de peste 2 m, oferind posibilitati nelimitate pasionatilor de freestyle. Exista posibilitati de a inchiria schiuri si snowboard de la fata locului, chiar din statiile de pornire a telegondolei.

Viata de noapte de la Borovets este destul de atractiva; exista numeroase baruri, cluburi, cafenele si discoteci deschise pana in zori de zi. Statiunea este cunoscuta pentru oferte “happy hour” si preturi avantajoase. Muzica este in majoritatea locurilor una internationala, dar si traditionala in taverne. Pentru cumparaturi va recomandam faimoasa Rila Monastery si trepidantul oras Sofia. Deasemenea, puteti vizita palatul "Carska Bistrica" la doar 10 minute pe jos de centrul statiunii.

Bansko- Bulgaria

Statiunea numarul 1 din Bulgaria este fara indoiala, Bansko. Orasul este situat in apropierea raului Glazane, la poalele Muntilor Pirin, in partea estica unde se afla cele mai frumoase, dar si cele mai inalte varfuri, doar 160 km de Sofia si 6 km de Razlog. Orasul Bansko este situat la 925 m deasupra nivelului marii, partiile sunt la o altitudine de 2000-2600 m. Muntii Pirin se aseamna cu Muntii Alpi, avand un caracter similar; cel mai inalt varf este Vihren, 2914 m. Nume Bansko deriva din cuvantul bulgar “ban” care inseamna “maestru”. Bansko a devenit o statiune favorita in materie de schi si snowboard, mai ales datorita conditiilor exceptionale de pe partii, cat si a arhitecturi istorice deosebite imbinate perfect cu modernitatea. 

Exista doua mari centre de schi, CHALIN VALOG (1100-1600 m) si SHILIGARNIKA (1700-2500 m), ambele fiind usor accesibile in aproximativ 25 de minute de mers cu noua telegondola care porneste chiar din Bansko. Lungimea totala a partiilor este de 70 km, proportional fiind impartita in 30% partii pentru incepatori, 45% partii pentru avansati, iar restul de 25% pentru experti. Conditiile de zapada si tunurile de zapada permit ca sezonul de schi sa dureze din luna decembrie pana in luna mai. 

In ciuda faptului ca statiunea in sine nu are mai mult de 10 ani vechime, are foarte multe de oferit vizitatorilor ei. Cele 44 de tunuri de zapada Technoalpine acopera majoritatea partiilor si fac ca sezonul de schi sa dureze mai mult. Gama variata de partii ofera posibilitati de schi atat pentru incepatori cat si pentru avansati. Deasemenea, iubitorii de snowboard se pot bucura de primul fun park din Balcani, unde se intalnesc toti nebunaticii sporturilor extreme. Pentru ei, dar si schiori se organizeaza zilnic intreceri pe noua partie de la Shiligarnika. 

In ceea ce priveste instalatiile, cei din Bansko au avut o grija deosebita pentru comfortul si siguranta schioriilor si iubitorilor de snowboard apeland la serviciile renumitei firme Doppelmayr. Astfel, la Bansko exista o telegondola cu 8 locuri, telescaune cu 3 locuri si 7 teleschiuri, respectiv 10 instalatii pentru copii. Lungimea totala a instalatiilor din intreaga statiune este de 26 km. La Bansko puteti gasi partii pentru slalom, slalom urias si partii schi fond de o lungime de 5 km. 

Imbinarea perfecta dintre o statiune dezvoltata si un oras cu o istorie vie, face din Bansko un loc elegant pentru a petrece un sejur placut la schi. Fiecare casa are propria ei istorie, care poate transforma o simpla vacanta intr-o calatorie in lumea traditionala a Bulgariei. Tavernele din Bansko, denumite “Mehana” va ofera intr-o atmosfera primitoare mancaruri traditionale si vinuri bulgaresti de exceptie. Majoritatea tavernelor au orchestre cu muzica live pentru seri linistite si romantica, iar pentru cei cu adevarat energici cluburile si discotecile se inchid odata cu rasaritul soarelui. 

Bineinteles sunt multe de vazut in Bansko, cum ar fi cele 120 de monumente culturale si istorice, in jurul carora exista numeroase magazine de souveniruri. Pe langa minunatii Munti Pirin, orasul poseda si alte atractii turistie cum ar fi, ruinele cetatii antice de la Staroto Gradishte, Parcul National Pirin, care este patrimoniu UNESCO. In parc se gasesc cascade, lacuri, pesteri, flora si fauna deosebita. Bansko alaturi de Dobrinishte este cunoscut si pentru apele sale minerale. 

Bansko fiind una dintre cele mai mari statiuni din Bulgaria, ofera nenumarate oportunitati de cazare, incepand cu hoteluri de lux, apartamente si hoteluri pentru toate gusturile aproape de partii.

Tignes-Franta

Descriere statiune

Statiunea Tignes cu 5000 ha pentru schi, impreuna cu Val d'Isere, formeaza domeniul de schi Espace Killy. Datorita altitudinii ridicata ofera conditii de zapada excelenta din octombrie pana in luna mai. 

Statiunea este situata intre 1550 - 3456 m altitudine si datorita ghetarului Grande Motte, ofera posibilitati de schi si vara. La nevoie tunurile de zapada au posibilitatea de a produce zapada artificiala. 

Regiuna Tignes ofera 36 instalatii de transport pe cablu, din care o funiculara, 4 telecabine, 24 telescaune si 7 teleschiuri. Instalatiile deservesc 155 partii de schi: 26 negre, 40 rosii, 68 albastre si 21 partii freeride. Statiunea ofera in total 300 km de partii de schi! 

Grande Motte este deschis tot anul si ofera o priveliste minunata catre varfurile Grande Motte cu 3656 m, Grande Casse 3852 m, Mont Blanc 4807 m si Grande Sassiere 3747 m. De la Grande Motte, 3450 m altitudine, pana la localitatea Les Brevieres, 1550 m altitudine, este o coborare de 1900 m! 

Zona Palet este direct accesibila din Val Claret. Zona ofera conexiunea catre Tignes le Lac. Cel mai inalt punct din aceasta zona este Col des Ves, 2840 m si Col du Palet, 2700 m. 

Zona Toviere este conexiunea catre Val d'Isere, Espace Killy. Este accesibil din Tignes le Lac sau Val Claret. Punctul cel mai inalt este Toviere, 2705 m si Col de Fresse, 2580 m. 

Zona Brevieres este situata in partea de nord - vest a domeniului Espace Killy. Zona este insorita chiar din orele diminetii si ofera o panorama mirifica catre Grande Sassiere, 3748 m altitudine, lacul Chevril si catre Mont Blanc. Punctul cel mai inalt este Aiguille Percee, 2748 m. 

Zona ghetarului Grande Motte ofera 130 ha pentru schi, 20 km partii de schi, 750 m diferenta de nivel, totul la altitudinea de 3000 m. 

Tot in aceasta zona este amplasata si snowparkul. 

Este zona pentru experti, iar vara, zapada indulgenta asteapta si incepatorii. 

Ghetarul este accesibil si pentru pietoni, putand fi vizitat si pestera de gheata Ice Grotto, din inima ghetarului.

Ca si activitati apres - ski puteti alege dintre cca. 70 de restaurante, piscina, centre sport, patinoar etc.

Megeve -Evasion Mont Blanc-Franta

Descriere statiune

Statiunea Megeve este o statiune traditionala franceza, un oras carismatic, cu un charm traditional alpin. 

Este o statiune exclusiva cu o gama larga de hoteluri top-class. Posibilitatile de apres-ski sunt nenumarate: cluburi, concerte, ice-show, casino, etc. 

Statiunea este parte integranta din regiunea de schi “Evasion Mont Blanc”, cu 440 km de partii si 122 instalatii pe cablu, totul cu un singur skipass “Evasion”! 

In statiunea Megeve gasim 300 km de partii, din care partia cea mai lunga are 3 km. Partiile sunt deservirte de 80 de instalatii pe cablu. 

Stratul de zapada este asigurat atat datorita altitudinii mari cat si a microclimatului influentat de catre Mont Blanc. Daca totusi nu este de ajuns cei 175 tunuri de zapada asigura albul partiilor.Serviciile de intretinere a partiilor, serviciul de salvamont si instalatiile pe cablu sunt printre cele mai bune din Europa! 

Regiunea de schi Megeve este alcatuita din 3 zone separate: 
Rochebrune Cote 2000, Jaillet si Mont d'Arbois. 

De asemenea este conectata de Combloux, Saint-Nicolas de Veroce si Saint Gervais, alcatuind impreuna regiunea de schi "Evasion-Mont Blanc". 

Posibilitatile de schi sunt excelente in special pentru schiorii de nivel mediu. La Mont d'Arbois gasim mai mult partii rosii provocatoare. In zona Mont Joux gasim cea mai abrupta partie neagra din Megeve cu iclinatia de 33%! cea mai mare atractie a zonei sunt zapada proaspata si posibilitatile de "off-piste" pentru experti! Vorbind de experti si "off-piste", Chamonix este la doar 30 min. de condus! 

Snowboarderii sunt asteptati de un snowpark si half-pipe si de boardercross la Rochbrune. Posibilitatile de "off-piste" sunt nelimitate in zona Mont Joux! 

Iubitorii de schi fond au la dipozitie 70 km piste preparate. 

Copii intre 3-5 ani sunt asteptati la mini-clubul "Piou-Piou", iar dupa aceasta varsta, la scolile de schi din regiune. 

Un urias complex sportiv si un patinoar ofera un sfarsit de zi activ, chiar si pentru cei care nu sunt adeptii sporturilor albe. 

Trebuie mentionat ca Megeve se afla la doar 60 km de la aeroportul din Geneva!

Avoriaz-Morzine - Portes du Soleil-Franta

Descriere statiune

Megastatiunea Portes du Soleil este una dintre cele mai mari regiuni de schi din lume.

Uneste 12 statiuni de schi din 2 tari:
Elvetia: Champery, Morgins, Torgon, Val-d'Illiez - The Crosets, Champoussin Frante: Abondance, Avoriaz, Chatel, La Chapelle d'Abondance, Les Gets, Montriond, Morzine, St Jean d'Aulps

In total ofera 555 km de partii de schi, accesibile cu un singur skipass combinat. Datorita faptului ca intrarea in Elvetia este posibila si pe baza de CI, nu aveti nevoie de pasaport. Va recomandam, sa aveti la Dvs. actele si in timpul schiului.

Poarta Soarelui, datorita amplasarii ideala intre lacul Geneva si Mont - Blanc, beneficiaza de cantitati mari de zapada: in general 8m/sezon!

Megastatiunea este cautata si de catre snowboarderi. Ofera 9 snowparkuri si posibilitati de freeride.

Statiunea Avoriaz este o statiune tipica franceza, construita pentru schiori. Ca si unitati de cazare ofera multe case de apartamente si mai putine hoteluri. Insa fiecare unitate de cazare se afla langa partie, fiind accesibile pe schiuri!

 

Localitatea Morzine este situat in vale, "sub" Avoriaz. Recaomandam turistilor care cauta atmosfera franceza, intr - o locatie cu un fleur deosebit si restaurante excelente. Aici gasiti mai multe hoteluri decat "sus" in Avoriaz!

Bormio - Livigno-Italia

Bormio - Livigno
Pagina formatată pentru tipărire Recomanda unui prieten

Regiune: Lombardia



Instalatii de transport pe cablu: 

Telecabina
11
Teleschi
28
Telescaun
24


Total partii: 200 km

Partii Dificile
31.30 km
Partii Medii
123.60 km
Partii Usoare
45.50 km


Caracteristici statiune:
Bai termaleBai pesteraBaruriDiscotecaFitnessParapantaPatinoarPiscinaPartie saniePartie sanie nocturnaRestauranteSanie caiSnow tubbing


LEGENDA simboluri
Distanta de la granita: 1190 km
Altitudine baza: 1225 m
Altitudine varf: 3012 m



Facilităţi de cazare în această staţiune


Descriere statiune
Regiunea se afla in apropierea granitei cu Elvetia. Cuprinde 4 regiuni separate, dupa cum urmeaza: 

• Bormio 
• Valdidentro - San Colombano / Alta Valtellina 
• Santa Caterina Valfura 
• Livigno 

Bormio

Un centru de schi cu traditii, cu o altitudine intre 1225 si 3012 m. Dispune de partii atat pentru incepatori cat si pentru competitii, are si snowboardpark. Cele 14 instalatii de transport pe cablu deservesc 50 km de partii, potrivite tuturor tipurilor de schiori. 

Amatorilor de senzatii tari le recomandam partiile Valbella si Betulle. 

Nici cei care iubesc partiile mai „domoale”, cu un peisaj de neuitat nu vor fi dezamagiti: partia Bimbi al Sole (cea mai lunga partie din Bormio) de 6 km trebuie incercata! Din cele 11 partii in total 2 sunt negre, 5 rosii si 4 albastre. Incepatorii au la dispozitie partii speciale atat in vale cat si pe munte. 

Copii sunt ajutati si de existenta unei „covor magic”, skilift special pentru cei mici. 

Albul partiilor este asigurat de un sistem de tunuri de zapada. 
Datorita altitudinii, in regiune sezonul de schi se deschide la inceputul lunii decembrie si dureaza pana la sfarsitul lunii aprilie. 

Bormio si imprejurimile sunt renumite si pentru baile termale: Bormio Therme Spa asteapta schiorii pentru relaxare dupa o zi obositoare pe partii. 

Aproape de Bormio gasim ghetarul Stelvio, unde se preteaza schiul tot anul (si vara). 

Valdidentro - Oga (Valdisotto) - San Colombano:

Se afla la o distanta de 2 km fata de Bormio. 
Partiile insorite din Valdidentro pornesc din San Colombano si sunt conectate cu cele din Valdisotto (Oga). Aceste partii insorite reprezinta adevarata invitatie la ski! 

Are 25 km partii in total, din care 15 km rosii, 7 km albastre si 3 km, cu 4 telescaune si 7 teleschiuri. Partia recomandata este „Drossa Alt” cu o lungime de 3,2 km. 

Santa Caterina Valfura

Este situata la o altitudine de 1738 si 2887 m, majoritatea partiilor avand o dispunere nordica. Datorita acestui fapt gasim „zapada ideala” de - a lungul intregului sezon. 

Acest centru de schi are in total 35 km de partii, care sunt deservite de 2 telescaune, 2 telecabine si de 4 teleschiuri. Cele 2 telescaune de 8 locuri asigura ascensiunea pana la 2000 m, iar de aici drumul se poate continua cu cele 4 teleschiuri. Telescaunul „Sobretta” asigura ascensiunea pana la partiile negre/dificile. Majoritatea partiilor sunt dotate cu tunuri de zapada. 

Dintre cele 14 partii in total, 2 sunt negre, 12 rosii, 2 albastre. Cea mai lunga partie este Dell'Alpe cu o lungime de 5 km. 

Livigno

Desi distanta fata de Vama Bors este peste 1000 km, este una dintre destinatille preferate ale schiorilor din Romania! O explicatie este reteaua de partii diversificata, aflata la o altitudine de 1816 - 2785 m. 

Cele 6 telecabine, 13 telescaune, 11 teleschiuri deservesc reteaua de 115 km de partii, cu 20 km de partii negre, 65 km de partii rosii, 30 km de partii albastre. 

Cea mai lunga si totodata cea mai dificila partie este „Vetta Blessacia” cu o lungime de 4,8 km si o diferenta de nivel de aprox. 1000 m. 

Are un snowpark cu half - pipe si ski - jump. 

Livigno este o zona „tax free”, astfel multe produse se gasesc la preturi mici: pretul carburantului este 50% fata de restul Italiei, iar bauturile, tigarile, parfumuri, electrice au preturi mult reduse. 

Aceasta destinatie ofera multe posibilitati de distractie: patinoar, piscina acoperita, sauna, sanii trase de cai, tenis, bar bineinteles si multe restaurante si pizzerii. 

Skipassul combinat este acceptat in toate regiunile din Alta Valltelina.

Atentia! Autoritatile elvetiene au introdus noi reguli de circulatie in zilele de sambata in tunelul "Munt la Schera". In restul zilelor tunelul este deschis 24H, cu trafic alternativ.

Madonna di Campiglio-Italia

Descriere statiune

Incepand din decembrie 2011 putem folosi conexiunea dintre Madonna di Campiglio si statiunea Pinzolo!

Astfel putem savura 150 km de partii in noua megastatiune Madonna di Campiglio - Val Rendena - Val di Sole ski area, avand in componenta statiunea Madonna di Campiglio cu 60 km de partii, statiuenaFolgarida-Marilleva din Val di Sole cu 62 km de partii si statiunea Pinzolo din Val Rendena cu 30 km de partii.

Conexiunea se realizeaza prin telegondola de 8 locuri, Pinzolo Campiglio Express, in doar 16 minute. Capacitatea instalatiei este de 1800 persoane/ora.

Cele 150 km de partii: 44 albastre, 35 rosii, 14 negre si cele 4 snowparkuri sunt deservite de 62 instalatii.

Accesul se realizeaza cu 1 singur skipass: SuperSkirama Dolomiti. Acest skipass ofera acces catre 8 statiuni de ski, 150 instalatii si 380 km de partii.

De asemenea gasiti in statiune: o instalatie in zona 5 Laghi, partia neagra Nube d'Oro, si snowpark - ul Pradalago Mini Snowpark.

Madonna di Campiglio este cea mai importanta statiune de schi si snowboard din Alpii din Italia, atat din privinta infrastructurii schiabile, cat si sub prisma peisajului, traditiei si a ospitalitatii. 

Statiunea este situata in partea vestica a regiunii Trentino si pe partea nordica din Val Rendena, in legatura cu Val di Sole, inconjurat de masivele Dolomiti Brenta si Presanella. Madonna di Campiglio este considerata si capitala tuturor sporturilor montane din toate anotimpurile. 

Tot din aceasta zona si - a inceput cariera fosta vedeta a schiului alpin, Alberto Tomba, considerat erou national de italieni, pana in ziua de azi. 

Madonna di Campiglio gazduieste in fiecare an cate o cursa din circuitul Cupei Mondiale. 

Centrul istoric al orasului este in totalitate inchis traficului si transformat in zona pietonala, cu numeroase magazine si posibilitati de distractie. 

Cei 90 km de partii intretinute excelent, situate intre 1550 – 2550 m, sunt deservite de 24 de instalatii de transport pe cablu moderne in toate categoriile, cu o capacitate de 31.500 pers./ora. 60% din totalitatea partiilor sunt dotate cu tunuri de zapada. Baza partiilor se afla chiar in centrul orasului, de unde instalatiile transporta schiorii si snowboarderii pana la baza muntilor Dolomiti Brenta si Adamello - Presanella. 

Partiile din Madonna di Campiglio sunt legate in retea cu partiile din statiunea apropiata Folgarida – Marilleva (62 km partii). Pentru aceste doua statiuni se pot cumpara si skipass - uri combinate – obtinand astfel acces la 120 km partii, iar pentru cei mai pretentiosi se ofera skipass - ul "SuperSkirama Dolomiti", cu acces la toate cele 380 km partii din regiunea SKIRAMA DOLOMITI Adamello - Brenta. 

Daca ajungeti in aceasta mega - statiune sa nu cumva sa ratati unul dintre cele mai frumoase partii: Groste, cu o lungime de 7 km si o diferenta de nivel de 1000 m! 

In zona Passo Groste functioneaza cel mai mare si cel mai bine dotat snowpark - funpark din toata regiunea, dotata cu un halfpipe de 80 m, boardercross, fun box, rail si trambuline. 

Freeride - eri au numeroase posibilitati de coborare pe portiunile dintre partii neintretinute de ratracuri, iar iubitorii schiului fond sunt intampinati cu peste 30 km piste intretinute in zona Campo Carlo Magno, in toate gradele de dificultate, respectiv pista Malghette peste altitudinea de 1500 m, cu o lungime de 18 km. 

Servicii si posibilitati de apres ski: curse regulate de autocar intre aeroporturile din Milano si Verona catre toate statiunile de schi din zona; hoteluri, moteluri si "residence",  scoli de schi (una dintre ele specializata pe schi fond), piscine si centre fitness, patinoar, schi alpinism si schi de tura cu ghid specializat intre varfurile Brenta si Presanella, excursii cu sanii trase de cai, sau de caini si multe - multe altele.


Obertauern-Austria

Descriere statiune

Regiunea de 100 km de partii legate integral in retea este deservita de instalatii pe cablu rapide si moderne: 2 telecabine, 18 telescaune si 6 teleschiuri. 

Partiile sunt schiabile de la sfarsitul lunii noiembrie pana la inceputul lunii aprilie. Reteaua poate fi accesata din mai multe parti. In cazul in care ne deplasam din directia Untertauern spre Obertauern putem folosi telescaunul de 4 locuri Kehrkopfot, iar mai incolo ajungem la cabina Zehnerkar si telegondola Grunwaldkopf. In continuare gasim locuri de parcare la instalatiile Gamsleiten si Schaidberg, respectiv pe partea cealalta al pasului. 

Pentru snowboarderi este amenajat un funpark grandios, iar celor care le plac aventurile este amenajat un versant mogul pe partea stanga sub varful Seekareck si 4 partii competitionale cu posibilitate de cronometraj. 

Exista si posibilitatea de schi si snowboard nocturn in fiecare luni si joi intre orele 19:00 - 22:00. Cea mai lunga partie este Zehnerkarabfahrt, de 5 km. Datorita faptului ca partiile sunt situate deasupra limitei de vegetatie, practic se poate schia oriunde, bineinteles cu respectarea restrictiilor. Partiile si instalatiile din regiunea Obertauern formeaza un cerc, care poarta denumirea de "Tauernrunde". Schiorii pot parcurge intr - o zi toate partiile din zona, dupa masa ajungand inapoi la punctul de pornire. 

Un alt aspect interesant este, ca in aceasta regiune gasim cea mai impozanta si abrupta partie din regiunea Salzburg: Gamsleiten 2. Ca dovada, acesta partie are si un website propriu: www.gamsleiten2.at. 

Regiunea Obertauern a devenit mai cunoscuta in anii '60, cand formatia Beatles in acest loc a realizat filmul "Help" si au efectuat primii alunecari pe schiuri! Pe langa multe restaurante, baruri si "hutte", exista de atunci un "Beatles Bar", difuzand numai muzica formatiei, inauntru fiind decorat cu multe "trofee" legate de formatie.


Kaprun - Zell Am See, ghetar-Austria

Descriere statiune


Europa Sportregion este una din cele mai renumite si performante regiuni de schi din zona Salzburgului.   

Zell am See - Schmittenhohe

Regiunea este alcatuita dintr - o retea de partii de 77 km, care este deservita de 26 de instalatii de transport pe cablu. Reteaua de partii se intinde de la Zeller See pana la o altitudine de 2000 m, cu diferente de nivel de 1000 m. Datorita numeroaselor tunuri de zapada, partiile sunt practicabile si in cazul ninsorilor mai reduse. 

Kaprun – Maiskogel

Este o statiune mai mica, situata intre 765 - 1730 m. In aceasta statiune cele 20 km de partii sunt deservite de 1 teleshiu si 2 telescaune. Majoritatea partiilor sunt cu grad de dificultate mediu si usor, dar aici se intinde cea mai lunga partie din regiune, o partie albastra de 7 km! 

Ghetarul - Kitzsteinhorn

Ghetarul Kitzsteinhorn ofera adevarata libertate carverilor si snowboarderilor. Aici gasim cele mai frumoase partii rosii si albastre, in total 41 km de partii, iar pentru incepatori platoul ghetarului ofera partii special amenajate pentru primele alunecari. 

Pentru cei avansati si profesionisti sunt pregatite partii cu taluzuri (mogul) de diferite marimi si piste cu posibilitate de cronometrare a timpului. 

Pentru snowboarderi: funpark si zona freeride. 

In timpul verii o adevarata aventura: inainte de pranz schi pe ghetar, iar dupa masa baie in Zell Am See. 

Ghetarul Kitzsteinhorn va asteapta pe tot parcursul anului!!!!!

Ischgl - Austria

Descriere statiune

Paradisul de schi Ischgl, care se intinde din Austria in Elvetia (Austria - Ischgl, Elvetia - Samnaun), cu cei 238 km de partii, deservite de 41 de instalatii de transport pe cablu, ofera schiorilor si snowboarderilor o aventura de neuitat. 

Este extrem de sigur, in ceea ce priveste stratul de zapada in cursul sezonului, datorita faptului ca 90% din totalitatea partiilor sunt situate intre altitudinea de 2000 - 2900 m, dar pe langa aceasta bineinteles este dotata si cu o retea de tunuri de zapada bine pusa la punct. 

Pentru snowboarderi este pregatit un funpark modern, dotat cu halfpipe, trambuline si altele. 

Regiunea mai dispune si de partii special amenajate pentru carving si o pista de sanius de 7 km. Partiile pot fi accesate cu trei telecabine, chiar din centrul localitatii, iar la baza acestora gasim 3 parcari acoperite cu cate 1000 de locuri. 

Sezonul de schi tine din luna noiembrie pana in luna mai. 

Statiunea este renumita si multumita mega - concertului "open air", organizat in mijlocul sezonului de iarna cu cele mai renumite formatii de muzica usoara din lume. 

Galtur este o statiune indragita si sigura din punct de vedere a zapezii in regiunea Silvretta. 

Statiunea dispune de 40 km de partii bine intretinute cu toate gradele de dificultate si inca 20 km de partii neintretinute (zone freeride), deservite de 5 instalatii de transport pe cablu: 3 telescaune, 1 telecabina  si 6 teleschiuri. 

Celor carora le plac provocarile, pot sa se testeze pe partia cu posibilitate de cronometrare "Speed Strecke".

Partiile nocturne stau la dispozitia schiorilor si snowboarderilor in fiecare miercuri intre orele 19:30 - 23:00, iar pentru schi fond avem 75 km de piste preparate. 

Ca posibilitati de apres ski va recomandam: panou pentru catarat, aquapark, terenuri de tenis si squash, patinoar si bowling pe gheata, sanii trase de cai si multe restaurante si baruri.


Cerkno – Slovenia

Zona de schi din Cerkno nu degeaba a primit premiile “Cel mai buncentru de schi din Slovenia” si “Zona de schi prietenoasa pentru familii” in ultimul sezon- partii moderne si sigure, servicii confortabile pentru familii si copii, restaurant prietenos in varfulstatiunii de schi, toate acestea le vom gasi cand vom facem o vizita aici!

Cerkno- partii de schi pentru toate varstele si categoriile

Zona de schi din Cerkno se afla la 50 km distanta de capitala slovena Ljubljana, la inceputul regiunii Primorje. Este cea mai moderna si prietenoasa zona de schi din Slovenia, fiind o alegere excelenta pentru toate varstele si categoriile. Nu trebuie sa ne speriem nici in cazul lipsei de zapada, pentru ca in acest caztunurile de zapada ajuta in prepararea partiilor, totodata au si partii pentru schi fond. O atenție speciala este acordata tinerilor schiori, care pot beneficia de multe posibilitati diferite in zona de schiprietenoasa slovena. In partea de sus a centrului de schi se pot gusta si specialitatile locale in restaurantul cu autoservire in stil alpin, care are si o terasa.

Cea mai buna zona de schi din Slovenia

Trasee excelente, cele mai moderne si sigure instalatii de schi, langa acestea o multime de servicii suplimentare, in frunte curestaurantul Alpska Perla in varful statiunii Cerkno- in special pentru acestea datoreaza premiul ” Cel mai bun centru de schi din Slovenia “, care a fost acordat statiunii de catre vizitatori si ascultatorii de Radio Slovenia trei sezoane consecutive (2010/11, 2011/12, 2012/13), iar in acelasi timp a primit si premiul “Zona de schi prietenoasa pentru familii”.

Gradinita de schi

Statiunea de schi din Cerkno este deosebit de interesanta pentru familiile cu copii. In vecinantatea partii de sus a statiunii se afla oscoala de schi pentru copii, care este echipat cu un lift cu covor si un lift in cerc. Cei mai tineri schiori se pot distra singuri, impreuna cu parintii lor sau cu animatori de supraveghere si se pot incalzi in gradinita de schi, unde se pot juca, desena, uita la televizor si pot incerca o multime de lucruri interesante, care vor face experienta de schi de neuitat.

Scoala de schi

Instructorii de schi priceputi tehnic ii invata pe dornicii de a invata schi sau snowboard cu metode profesionale si cu multa rabdare, care pana la sfarsitul predarii se imbogatesc cu cunostinte detaliate. In scoala de schi exista un lift covor special de miscare, care ii ajuta pe schiorii incepatori sa treaca de temerile lor.
In sezon se organizeaza in mod repetat lectii de schi si snowboard in grupe, pentru copii si adulti deasemenea.

Restaurant alpin in varful statiunii de schi

Restaurantul alpin Alpska Perla cu locatia ei unica si delicatesele ei culinare depaseste pana si asteptarile celor mai pretentiosi clienti. Pe tot parcursul anului o atentie speciala este acordata specialitatilor locale, care sunt de asemenea realizate cu ingrediente locale. Pe langa preparatele speciale gourmet, desigur putem consuma de asemenea si alte produse alimentare, cum ar fi bunatati de la barul de salate, unde ne asteapta un sortiment mare de salate proaspete.

Hotelul Cerkno

Hotelul Cerkno este situate in orasul Cerkno, intr-un mediu familiar placut, cu 180 de locuri de cazare, camere moderne echipate cu aer conditionat si balcon.
In piscina interioara termala si saunele hotelului ne putem odihni dupa o zi obositoare, dar hotelul are si sala de fitnessteren de tenis, precum si sala de conferinta.

Cabana Alpska Perla

Cabana alpina Alpska Perla se afla la varful statiunii de schi la o altitudine de 1300 de metri. In cabana gasim un restaurant cu autoservire moderna, apartamente, saune, zona de joaca pentru copii si terasa.

Regiunea din Cerkno impresioneaza garantat fiecare vizitator in orice anotimp- iarna ne putem bucura de cele mai moderne partii de schi din Slovenia, in timp ce vara putem alege dintr-o varietate de programe active. Mergand pe jos pe trasee alpine montane sau petrasee pentru biciclete putem explora zona de asemenea, sau chiar si cel mai inalt munte din Slovenia, Triglav.

Top 5 cele mai dificile partii

Care curse de FIS sperie cel mai mult schiorii profesionisti si de ce?

Pârtiile de coborâre FIS din Grupa Mondială nu prea sunt schiabile pentru schiorii de fiecare zi- nici măcar pentru schiorii avansați. De obicei, suprafața lor strălucește în gheață pură, spre deosebire dezăpadă și daca-ti pierzi controlul înseamnă că incepi o cazatura lunga si terifianta, direct în plasele de siguranță.

Dacă v-ati uitat de exemplu la cursa Saslong de la Val Gardena, Italia, din editia de 2014, ati asistat la unul dintre cele mai brutale capitole din istoria acelei curse. Lipsa de zăpadă a creat condiții extreme, cu o coborare mai rapida cu multe hopuri și mai mult “aer” de pe hopuri decat vreodata inainte.

Și vin si mai multe in acest sezon. Cei mai rapizi schiori din lume- bărbați și femei- au o perioada grea in fata.
Iata ghidul nostru interior la cele mai dificile cinci curse de coborare din lume.

Wengen, Elveția

La o altitudine de 4415 metri, cursa de coborare de la Lauberhorn este cea mai lungă a turei FIS din Cupa Mondiala. Nu numai că este necesar de două minute și jumătate de schiat pana la coborare, este de asemenea cursa inregistrata cu cele mai rapide viteze, incluzand recordul neoficial de 161,9 km/h, stabilit de francezul Johan Clarey in ianuarie 2013. Nu e de mirare că schiorii respira mai greu atunci cand trec linia de sosire.

Cortina d’Ampezzo, Italia

Cand vine vorba de peisaje uimitoare, Wengen a doamnelor este Cortina d’Ampezzo. Situat în cadrul site-ului patrimoniului cultural UNESCO din Dolomiți, coborarea din Cortina incepe in fața Tofanei cu trei stanci și imediat trece intr-o coborare abrupta peTofanaschuss, langa stanci ascutite. Pista Olimpia este unde legendarul Toni Sailer a castigat aurul in coborarea pentru bărbați laJocurile din 1956.

Kitzbühel, Austria

Nici o listă dintre cele mai dificile curse de coborare nu ar fi completă fără faimoasele și infricosatoarele curse de la Hahnenkamm de pe culmile din Kitzbühel. Faptele cheie sunt renumite: 85 % panta, salturi de 60 de metri, 860 de metri cădere in altitudine, răsuciri și viraje; părți ale cursei nici nu sunt îngrijite pentru schi normal. Pentru mai multe detalii, vizionati noul film “Streif- o coborare de-a dracu” (www.streif-film.at).

St. Moritz, Elveția

Inceputul coborarii masculine de la Corviglia in St. Moritz este chiar mai abrupta decat infamoasa Streif. Acesta are o panta de 45 de grade sau 100 % și a fost numit omenește “cădere liberă”Schiorii competitori accelereaza de la 0 la 130 km/h in doar sapte secunde! In contrast cu doamnele care concureaza regulat in St. Moritz, cursa pentru barbati de la Corviglia se va intoarce la circul alb și va gazdui coborarea Mondiala in 2017.

Garmisch-Partenkirchen, Germania

Astăzi, există două curse Kandahar in orașul gemen Garmisch-Partenkirchen: nr. 1 pentru femei și nr. 2 pentru barbati. In timp cecoborarea pentru dame se lauda cu o panta de 85 %, cursa pentru barbati atinge un enorm de 92 %. Prima oara coborata in 2009 pe toata lungimea, impune cea mai abrupta întindere dintre toate cursele anuale de pe partiile din Cupa Mondială.

 


Testare Schiuri

Cu un sezon nou în faţă, probabil ca mulţi dintre voi se întreabă dacă ar trebui să îşi schimbe schiurile sau nu şi, dacă da, cu ce model. Este o întrebare care ne pune pe toti în încurcătură, mai ales dacă avem în vedere lărgirea recentă a paletei de oferte şi specializarea tot mai accentuată a schiurilor.

Înainte de a înşfăca portofelul şi de a vă năpusti pe uşă cu gândul că nu veţi reveni decât însoţiţi de o pereche minunată de schiuri, trageţi-vă puţin sufletul, număraţi… până la zece şi aşezaţi-vă la computer. Găsiţi multe ghiduri de echipamente şi recomandări, iar SkiSelectorul Skivirus este la doar un click distanţă.

Vedeţi ce noutăţi au lansat mărcile voastre favorite şi verificaţi care dintre acestea au primit recenzii favorabile. Cu puţină cercetare, veţi putea face o alegere în cunoştinţă de cauză şi veţi putea să mai eliminaţi din lista iniţială unele variante, ajungând în final la o listă scurtă de modele.

Recomandarea cea mai bună este să încercaţi schiurile pe care le doriţi, fie cu ocazia testelor pe zăpadă organizate de importatori / dealeri / magazine, fie să le închiriaţi pentru o zi sau mai multe. Pentru ca aceste teste să fie relevante şi ca să obţineţi cât mai mult din aceste demers, vă sfătuim să vă pregătiţi, cel putin la nivel teoretic.

Unde schiaţi?

Prima întrebare pe care ar fi bine să v-o adresaţi este cea referitoare la locul şi terenul unde vă place să schiaţi. Vă place să vă daţi în powder? Printre copacii de pe marginea pârtiei? Sunteţi maniaci ai pantelor cât mai abrupte? Sau visul vostru sunt pârtiile laaaargi şi bine întreţinute?

Este vreun fel de teren pe care aţi dori să îl schiaţi cu mai multă încredere şi cu mai multă pricepere?

Dacă aţi răspuns la aceste întrebări sau poate la unele şi mai amănunţite, dar pe aceeaşi temă, atunci ar trebui să puteţi să scurtaţi şi mai mult lista de schiuri dintre care să alegeţi – măcar să identificaţi categoria şi nişa din care ar trebui să facă parte.

Vreţi să progresati, să vă îimbunătăţiţi tehnica de schi?


Dacă vreţi să progresaţi sau să vă lărgiţi orizonturile de schi, ar fi bine să cereţi să încercaţi ceva diferit faţă de schiurile pe care le folosiţi în mod uzual. Oamenii de la centrele de închirieri sau cei care sunt prezenţi la standuri cu ocazia testelor pe zăpadă pot să vă facă o recomandare dacă le spuneţi pe ce schiaţi acum şi ce aţi vrea să faceţi în viitor.

Tehnologia merge înainte!

Nu neglijaţi progresul tehnologic, pentru că în fiecare sezon sunt lansate noi tehnologii. Să amintim doar câteva dintre acestea, apărute mai recent pe rafturi: rockerul , double-deck, amphibio, dual sidecut, etc…

Interesaţi-vă despre efectele pe care le are fiecare dintre tehnologiile nou apărute şi alegeţi pe care doriti să o testaţi. Sigur veţi avea zile când va fi greu să vă ştergeţi zâmbetul de satisfacţie de pe chip!

Cunoaşte-te pe tine însuţi!

Această veche zicală poate să vă facă viaţa mai uşoară sau nu, dar în mod cert vă face să fiţi mai apreciaţi de oamenii care lucrează la centrele de închirieri sau la standurile de la demo-days! Ajută să ştiţi lungimea tălpii claparului (BSL = boot sole length) şi nu vă bazaţi că o veti găsi scrisă pe clăpar, uneori se poate deteriora chiar zona aceea, şi cifrele vor deveni ilizibile – aşa că vă sfătuim să o citiţi şi să o reţineţi cât încă este lizibilă.

Un tehnician bun vă va întreba la cât vă reglaţi legăturile în mod normal şi abia apoi vă va întreba despre greutate şi nivelul tehnicii de schi. În concluzie, este bine să ştiţi cam la ce nivel de duritate sunt reglate să declanşeze legăturile schiurilor pe care le folosiţi în mod obişnuit.

Go big(ger) or go home!

Chiar dacă aţi început să schiaţi pe schiuri înguste cât o curea, care vă depaşeau înălţimea corpului, nu trebuie să vă feriţi de schiurile noi şi (mai) late.

În anii recenţi, schiurile au început să devină mai late, fără a vorbi doar de modelele exclusive pentru powder. Noi geometrii şi tehnologii fac ca aceste modele recente de schiuri să fie mai stabile, dar în acelaşi timp manevrabile, în orice condiţii de zăpadă.

Nu vă temeţi să testaţi schiuri cu o talie care măsoară în jurul a 100 mm, puteţi să aveţi o surpriză foarte plăcută şi să porniţi într-o direcţie pe care nu aţi fi anticipat-o. Riscul este să nu vă mai încapă în suportul de schiuri de pe maşină.

Ne cunoaştem de undeva?!

Multe mărci noi sunt aduse pe piaţă de micii producători – fără să fie cu ceva mai prejos decât modelele de la mărcile consacrate. Nu evitaţi un model doar pentru că nu aţi auzit de producătorul respectiv.

Păstraţi-vă concentrarea!


Chiar dacă este o zi minunată pentru schi, chiar dacă pârtia este pregătită ca în cele mai exigente manuale sau chiar dacă a nins fantastic de mult peste noapte, încercaţi să rămâneţi concentraţi asupra schiurilor pe parcursul zilei, nu vă lăsaţi purtaţi numai de goana după plăcere!

Daţi drumul la viteză şi urmăriţi cum se comportă schiul la viteză mare – este stabil? Vibrează? Vă solicită ca să îl ţineţi pe traiectorie?

Acum că aţi declanşat o serie de viraje, urmăriţi cât de uşor declanşează virajul, încercaţi să variaţi viteza la care faceţi virajele şi, de asemenea, încercaţi serii de viraje cu raze diferite. Scopul este să identificaţi acel “sweet spot” al schiului – viteza şi raza de virare la care se simte cel mai bine şi este cel mai uşor de schiat.

Ţine cantul? Cât de rapid face tranziţia de pe un cant pe celălalt?

În tot acest timp, nu trebuie să uitaţi cum se comportă schiurile pe care le folosiţi în mod obişnuit, ca să aveţi un punct de pornire în comparaţie.

Ideal ar fi să încercaţi mai multe modele de schiuri în aceleaşi condiţii de zăpadă şi pe acelaşi teren, ca să faceţi o comparaţie cât mai corectă.

Acum ar trebui să aveţi o părere formată, să ştiţi care este perechea de schiuri cu care vă întelegeţi cel mai bine şi care vă poate duce acolo unde doriţi!

Spor la testat şi apoi la cumpărat! Şi nu uitaţi să vă distraţi!

Casca de schi

Viteza cu care schiem creşte odată cu experienţa acumulată şi performanţele schiurilor pe care le încălţăm. Odată cu viteza apar şi riscurile asociate acesteia şi astfel se naşte nevoia de a te proteja, de a purta echipament de protecţie. Căştile de schi sunt tot mai deosebite şi mai colorate, iar asta le face o piesă de protecţie uşor de agreat chiar şi de cei care nu obişnuiau să poarte. Dar realitatea este că majoritatea căştilor acoperă doar minimul prevederilor normative privind căştile de protecţie.
Partea bună şi partea rea
Partea plină a paharului este că, devenind mai accesibile la preţ, mai aspectuoase şi mai uşor de vândut prin criterii precum aerisiri, sistem audio incorporat şi culori, căştile de schi sunt purtate în număr tot mai mare de către practicanţii sporturilor de iarnă. În fond, să vrei să îţi protejezi bila când depăşeşti 50 km/h este un instinct lesne de înţeles. Şi, conform declaraţiilor făcute de producătorii de echipament de protectie sportiv, trendul se menţine.

Partea rea în toată povestea aceasta este că, prinşi în căutarea stilului şi a confortului, neglijăm taman scopul pentru care căştile sunt destinate - protecţia. Pentru a fi conform normelor de protecţie a consumatorilor, căştile de schi trebuie să fie conforme unuia din standardele EN 1077 (Europa) sau ASTM F2040 (SUA). Atenţie, aceste standarde cuprind prevederi de protecţie minime, iar majoritatea producătorilor, în căutarea unui preţ cât mai mic şi a unei accesorizări cât mai confortabile, nu depun eforturi pentru a oferi un plus de protecţie.

EN 1077
Datorită cererii pentru căşti din ce în ce mai confortabile, EN 1077 a fost divizat în două clase de protecţie, A şi B. După cum se poate observa din imaginea următoare, spre deosebire de clasa B, clasa A oferă protecţie în zona tâmplelor şi cea occcipitală.

Tipic, mărimea testată este M, pentru dimensiuni mai mici sau mai mari, parametrii în care se desfăşoară testarea căştilor coboară sau cresc. Astfel, o cască de schi mărimea M pentru a fi conformă este testată împotriva impactului cu o suprafaţă plană la o viteză ce nu depăşeşte 14,2 km/h. Interesant, nu? Mai ales în condiţiile în care majoritatea accidentelor implică impactul cu copaci, bolovani sau schiurile altor “pârtiaci”, toate la o viteză considerabil mai mare.
Trebuie să menţionez însă că producătorii de căşti de schi apreciază că viteza de impact este mai mică decât cea la care se produce dezechilibrul. Se consideră că ai avut timp să reacţionezi pentru a reduce viteza (voluntar sau involuntar).
EN 1077 mai cuprinde şi test de penetrare, în care este folosit un ciocan cu vârf ascuţit în cădere liberă de la 0,75 m. Casca de schi este în conformitate dacă vârful ciocanului penetrează cochilia căştii, dar nu străpunge şi spuma protectoare.

EN 1077 clasa A EN 1077 clasa B
Giro X X
Smith X
POC X X
Uvex X X
Shred X
Burton X
Bern X
Notă: lista relevă clasa în care se încadrează majoritatea modelelor propuse de un producator


ASTM F2040

F2040 este un standard “umbrelă”, aducerea unei căşti de schi la conformitate cu acesta reprezentând o acţiune voluntară, pe propria răspundere, verificarea putând fi făcută chiar de către producătorul căştii, într-un laborator de teste propriu.
Spre deosebire de EN 1077, standardul american testează casca de schi împotriva impactul direct cu trei tipuri de nicovală: plată, circulară şi muchie, la o viteză de 22,3 km/h.

Cu toate că ASTM F2040 testează mai riguros casca la impactul cu o suprafaţă plană decât EN 1077, protecţiei împotriva penetrării nu îi este acordată atenţie.
În SUA, căştile de schi comercializate pot purta atât marca ASTM F2040, cât şi cea EN 1077, doar printr-o simplă declaraţie pe propria răspundere a producătorului. În alegerea lor, consumatorii trebuie să se bazeze pe încrederea pe care o au în brandul respectiv. Rămâne totuşi întrebarea: Ce se întâmplă cu viciile ascunse? Lipsa unor organisme care să verifice conformitatea căştilor îi expune pe consumatorii din SUA la posibile hibe ce pot apărea în procesul de fabricare.

Dar de Snell RS-98 ai auzit?
Snell este o organizaţie independentă din SUA ce elaborează standarde complet diferite de cele EN şi ASTM. În primul rând, Snell asta face, elaborează standarde pentru toate tipurile de căşti (sporturi de iarnă, ciclism, motociclism, auto, şamd); şi testează căşti pentru a asigura conformitatea acestora cu standardele Snell. Pe scurt, Snell îşi concentrează toată atenţia asupra căştilor de protecţie şi atât.
Snell RS-98 este un standard pentru căştile destinate sporturilor de iarnă şi testează produsele folosind acelaşi test cu nicovala ca şi ASTM F2040, însă Snell desfăşoară acest test puţin diferit. În test este folosit un cap de manechin pentru a simula comportamentul căştii în condiţii de utilizare propriu-zisă, iar impactul este testat la o viteză mai mare decât în cea a standardului ASTM F2040 şi implicit mai mare decât EN 1077.
Mai mult de atât, Snell testează căştile împotriva penetrării folosind un obiect ascuţit de 3 kg, eliberat de la o înălţime de 1 m, cu cădere perpendiculară pe creştetul căştii.
Ce înseamnă pentru noi schiorii toate acestea? O cască conformă Snell RS-98 ne protejează împotriva impactului cu o suprafaţă plană, un copac sau împotriva penetrării unor forme ascuţite, la o viteză mai mare decât o poate face o cască EN sau ASTM.
De ce marii producători nu propun căşti ce pot fi aduse la conformitate cu standardele Snell? Răspunsul este simplu: cererea. Problema este popularitatea căştilor ce întrunesc numai criteriile EN 1077, în sensul că au un preţ mai mic, iar nivelul scăzut de protecţie permite un design atractiv. Putem afirma cu încredere că suntem “victimele” propriei ignoranţe, nedând astfel producătorilor niciun motiv să îmbunătăţească siguranţa.

În mod ironic, deşi ASTM protejează capul la un impact mai puternic, numai EN oferă protecţie împotriva penetrării. Snell ar fi o soluţie, dar cum foarte puţini producători ţin cont de acest standard, putem considera că majoritatea căştilor comercializate pe piaţa din SUA nu oferă protecţie împotriva penetrării.

Cum rămâne cu loviturile tangenţiale?
Un aspect problematic, fiindcă niciunul din standardele actuale nu testează efectele acestui tip de lovitură.
Deşi o lovitură tangenţială are mai puţină forţă decât una directă, totuşi poate provoca răni mai grave. Cauza este forţa de rotaţie imprimată, care poate produce leziuni asupra creierului, de multe ori fără simptome sesizabile imediat. Căştile cu orificii de aerisire mari şi vizibile pot agăţa crengi sau pietre, crescând riscul unei astfel de accidentări.

Dar anul 2011 a marcat intrarea pe piaţă a căştilor de schi ce beneficiaza de tehnologia MIPS, tehnologie patentată de Mips AB, o companie suedeză preocupată de ideea reducerii forţei de rotaţie transmise capului ca urmare a unei lovituri tangenţiale.
Căştile echipate cu tehnologia MIPS absorb 40% din energia de rotaţie. MIPS imită mecanismul de protecţie al creierului, introducând în construcţia căştii un strat neaderent, între structura rigidă şi căptuşeală, pentru a absorbi cât mai mult din energia creată de o lovitură tangenţială asupra capului.

Ce este de retinut
Având în vedere că Snell RS-98 reprezintă maximul de protecţie ce poate fi oferită (100%), ASTM F2040 atinge 96,1% din acest maxim, iar EN 1077, numai 69,2%. Alegerea evidentă (şi înţeleaptă) ar fi o cască conform normei ASTM, bazându-te, desigur, pe reputaţia brandului şi pe promisiunea acestuia că produsul este pe măsura aşteptărilor tale. Sau te poţi orienta către modele ce sunt în conformitate cu ambele standarde. Cât despre MIPS, din păcate este o tehnologie folosită de o mână de producători şi implementată în modele atent selectate, dar are potenţial şi am convingerea că o vom vedea în tot mai multe căşti de schi.

Trenduri Iarna 2016-2017

Cele mai noi trenduri în iarna 2016/2017

 

ISPO-MUNICH-2016-Outdoor

 

Fiecare nou sezon aduce noi inovații în lumea sportului și eu, unul nu știu până unde vor ajunge dar iată că și sezonul de schi 2016/2017 vine cu noi surprize în lumea echipamentelor.

Dacă ar fi să descriu mai ușor cum va fi iarna 2016/2017 ar fi în felul următor: plăci de snowboard cu forme de surf, schiuri mai suple și încălțăminte mai confortabilă.

Surf in powder!

Datul în powder a avut mereu o relație strânsă cu surful iar formele inspirate de surf au început deja să apară pe piață din ce în ce mai des. Așa că ne așteptăm să vedem din ce în ce mai multe modele de plăci nose-uri cât mai late, forme direcționale și cozi de rândunici.

La ce ne putem aștepta iarna aceasta e ca fiecare producător mare de plăci să vină cu propriile modele inovative pentru a obține o flotație mai mare, control mai bun, lungimi mai reduse și forme cât mai apropiate de surf boards.

Fie că vă place zăpada ușoară ca un norișor sau să carvuiți dealul până la sânge, anul acesta se anunță unul interesant pentru snowboard în materie de echipamente.

nitro

Adio schiuri late

O tendință comună în rândul producătorilor de schiuri de freeride se pare că este
îngustarea taliei acestora. În timp ce la snowboarduri se caută forme mai scurte și mai late, schiurile își micșorează talia.faction-2014-3

Anul trecut cele mai late schiuri aveau 120 mm sole iar cele de anul acesta vor avea maxim 115 mm.

Acest lucru se poate datora faptului că puțini dintre noi ajung să se dea în zăpadă atât de adâncă încât să avem nevoie de schiuri mai late de 115.

 

Modelele clasice revin!

Odată cu nebunia apărută după schiurile clasice și costumația optzecistă, sezonul 2016/2017 va reînvia modele din 2000-2005, cu tailuri drepte și aproape niciun pic de rocker în vârf.

Se pare că designerii au început să înțeleagă avantajele unor schiuri tradiționale single-camber care sunt potrivite pentru o mare parte din schiorii care nu aterizează în switch în fiecare zi sau își petrec tot timpul în park dar își desfășoară activitatea pe zăpadă mai fermă sau pârtii.

16000001

Clăparii se transformă

Posibil ca purtarea clăparilor să fie mereu o corvoadă fiindcă niște cuști din plastic nu vor fi niciodată o încălțăminte prea confortabilă dar este mereu loc de îmbunătățiri.

Din fericire designerii tot încearcă să mai reducă din neplăcerile induse de clăpar pentru a se potrivi cât mai bine chiar de la prima încercare.

Dynafit și Dalbello, de exemplu, lucrează la designuri mai corecte din punct de vedere anatomic. Astfel aceștia devin mai ușori și mai flexibili.

maxresdefault

Lentile heliomate!

Lentilele heliomate nu sunt un lucru nou în industrie dar fiecare brand pare să caute cel mai rapid și ușor mod de a schimba lentilele mai repede așa că o creștere a lentilelor heliomate posibil să crească exponențial sezonul acesta.

Dragon și K2 ne pregătesc niște surpize în materie de ochelari iarna asta, așa că nu putem face decât să stăm cu ochii pe ei :D

dragon

Sezonul 2016/2017 va fi unul cu adevărat interesant pentru industria sporturilor de iarna, mai ales că se caută optimizarea designurilor, apar materiale noi și se reinventează trenduri de mult uitate așa că nu ne mai rămâne decât să așteptăm cuminți și să ne rugăm pentru zăpadă.

 

 

Decalogul schiorului

Pentru a evita accidentele va sfatuiesc sa tineti cont de cateva reguli daca intentionati sa ajungeti pe partie:

1. Echiparea corespunzatoare. Fara un echipament adecvat nu este permisa intrarea pe partie. Trebuie sa retineti de asemenea ca partia de schi este doar pentru skiori si pentru cei care practica snowboardul. Pe partie este interzis sa veniti cu saniutele, ele sunt acceptate doar pe partia special amenajata pentru sanius. Echipamentul complet este format din: casca (obligatorie), clapari, costum de schi confortabil, caciula, manusi, ochelari de schi, schiuri pregatite anticipat prin ascutirea canturilor si ceruire in functie de tipul de zapada (moale/inghetata) si bete potrivite inaltimii dvs.

2.Intotdeauna schiati fara sa ii incomodati pe ceilalti! Schiorul trebuie sa se comporte in asa masura incat sa nu-l puna pe celalalt de langa el in pericol. Trebuie sa aveti mare atentie in privinta celor care iau lectii; cel mai bine e sa asteptati ca acestia sa treaca si sa schiati pe partea opusa locului unde urca si coboara incepatorii.

3. Sa respectaţi gradul de dificultate al partiei. Un schior care are cunoştinţe avansate in acest sport nu trebuie să schieze pe o partie rezervata incepatorilor si nici invers.

4. Sa aveti atentie la marcaje! Respectati intotdeauna marcajele de tipul accesului interzis! Marcajele va atentioneaza cat de periculoasa este portiunea de schi si trebuie sa le respectati pentru binele sanatatii dvs.

5. Sa controlati viteza! Inainte de a schia cu viteza, sa fiti sigur ca ati analizat situatia din jur si sa tineti cont si de starea partiei si conditiile meteorologice. Atunci cand depasiti trebuie sa aveti foarte mare grija. Acest lucru tine cont si de experienta schiorului.

6Schiorul din vale are prioritate. Regula este ca cel care schiaza în deal are o pozitie dominanta. De aceea, el trebuie sa-si aleaga traseul, in asa fel incat sa protejeze schiorul din vale. Schiorul care traverseaza o partie trebuie sa se asigure, menţinand controlul vizual spre deal şi vale, si sa fie permanent precaut pentru a preintampina orice accident.

7. Sa evitaţi opririle pe partie. Stationarea sau oprirea trebuie sa se faca doar pe marginea partiei, acest lucru doar in cazuri de absoluta necesitate. In caz de cadere, de asemenea eliberati urgent partia. Ceea ce nu trebuie sa uitati e ca urcarile se vor fac doar pe marginea partiei.

8. Este interzisa consumarea bauturilor alcoolice.

9. Orice schior sau persoană aflata pe partie trebuie sa dea ajutor in caz de accident. In caz de accidente este bine sa aveti la voi un telefon si un numar al salvamontului din zona.

10. Sa-i respectati pe ceilalti sportivi si  sa pastrati randul atunci cand asteptati la telecabina sau telefericul.

Unde v-ar placea sa va petreceti sarbatorile de iarna?

Sarbatorile de iarna reprezinta perioada cea mai frumoasa din an, este momentul mult asteptat si adorat , atat de cei mari, dar mai ales de cei mici.

Tot caracteristice iernii sunt  jocurile si sporturile de iarna.

Noi am selectat citeva orase de la noi din tara cu imagini din timpul iernii si am fi interesati de parerea voastra? Unde ati vrea sa va aflati in aceasta iarna, in care din aceste orase, sau in orice alt loc?

Timisoara
Baia Mare
Brasov
Bucuresti
Sinaia
Cluj Napoca
Bacau
Rm. Valcea
Iasi
Poiana Brasov
Maramures
Sibiu
Constanta

Cum ne pregătim pentru schi?

Mai e puțin și în curând marii amatori și profesioniști vor începe sa practice sportul lor preferat skiatul.Din păcate, ca și orice alt lucru din viața aceasta, skiatul ne poate aduce anumite probleme. Numărul mare de accidente poate fi considerat o problemă importantă în rândul schiorilor. Nu te speria, noi suntem aici ca să  te ajutăm și să te informăm ce poți face ca totul să decurgă bine!

Fi atent la faptul că odată ce ai ajuns în stațiunea de schi, organismul tău nu e pregătit să  înfrunte noile condiții climatice. E prea bruscă trecerea toamnă-iarnă și, în consecință, trebuie să îți pregătești corpul, mai ales mușchii picioarelor, articulațiile și echilibrul!

Recomandările echipei Schimag pentru pregătirea corpului:

Cel mai bine ar fi ca să practici sport tot timpul anului, însă pentru mulți dintre noi e destul de greu sa  practicăm în mod regulat. Însă nu este nimic pierdut! Pentru a suplini aceste lipsuri, îți recomandăm să faci sport cu o lună înainte. Sfaturi ca să fie totul mai simplu:

1) Renunță la lift, ia-o pe scări! Mușchii se vor dezvolta!

2) Fă cycling!Ajută la îmbunătățirea vigilenței și a echilibrului.

3) Practică înotul pentru musculatură!
4) Realizează zilnic câteva exerciții de gimnastică!

5) Dansează  pentru a-ți dezvolta echilibrul!

6) Fă stretching pentru consolidarea echilibrului!

Tu ai început să faci aceste exerciții?

Vine iarna !

Suntem convinşi că spuneţi că iarna e frig , că vă rugaţi să vină caldura să mergeţi la mare şi să staţi la soare, dar gandiţi-vă din alt punct de vedere şi o să vedeţi că iarna are o mulţime de avantaje şi de părţi bune . Sky , snowboard , sanie sau chiar clasicul sac de plastic oferă distracţia pe pârtiile mai abrupte sau mai line. Totul depinde de preferinţa dumneavoastră şi de adrenalina pe care doriţi să o obţineţi. Echipa Schimag vă oferă echipamentul complet pentru a practica toate aceste sporturi în siguranţă şi totul fiind la un preţ accesibil!

Aboneaza-te la newsletter

Urmariti-ne pe

  Produsul a fost adaugat in cos